Skočiť na hlavné menu | Skočiť na ľavú časť stránky | Skočiť na obsah | Skočiť na pätičku

Vitajte na stránke obce Žitná-Radiša


Oznámenie o začatí konania: výrub drevín parc. č. 112/1 v k.ú. Uhrovec

Oznámenie o začatí konania vo veci vydania súhlasu na výrub drevín rastúcich na pozemku KN-C parc. č. 112/1 v k.ú. Uhrovec

Číslo konania: 86/2023
Dátum začatia konania: 21. 11. 2023
Dátum zverejnenia: 21. 11. 2023

V zmysle ustanovenia § 82 ods. 7 zákona č. 543/2002 Z.z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“) týmto obec Žitná-Radiša ako príslušný orgán ochrany prírody oznamuje, že dňa 21. 11. 2023 začalo správne konanie vo veci vydania súhlasu na výrub drevín: javor – 1 kus, jelša lepkavá – 1 kus, lipa malolistá – 1 kus na pozemku KN-C parc. č. 112/1, k.ú. Uhrovec, ktorý je vo vlastníctve žiadateľa. Orgán ochrany prírody týmto upovedomuje o začatí konania aj združenia s právnou subjektivitou, ktoré o to písomne požiadali v súlade s ustanoveniami § 82 ods. 6 zákona o ochrane prírody a krajiny.

Potvrdenie záujmu byť účastníkom v konkrétnom konaní v súlade s § 82 ods. 3 zákona o ochrane prírody je potrebné doručiť, buď písomne na adresu: Obecný úrad, Žitná-Radiša 105, 956 41 alebo elektronicky na adresu: podatelna@zitna-radisa.sk v lehote piatich pracovných dní.

Účastníci konania a dotknuté orgány môžu nahliadnuť do spisu na Obecnom úrade Žitná-Radiša.

Účastníci konania môžu svoje námietky k návrhu uplatniť najneskôr pri tomto konaní.

Potravinová zbierka v Tescu pre SED- DDaDSS Kšinná

Potravinová zbierka v Tescu Bánovce nad Bebravou

od 23.11.2023 do 25.11.2023 od 9:00 do 17:00 hod.

Milí bratia, milé sestry,

dovoľte mi, aby som sa Vám prihovorila aj počas týchto neľahkých a nielen pre nás, ale určite aj pre Vás, ťažkých časoch. Tak ako po minulé roky, aj tento rok sa koná Potravinová zbierka vyhlásená Evanjelickou Diakoniou, ktorá je určená pre naše zariadenie. Táto zbierka bude prebiehať v období od 23.11.2023 do 25.11.2023, čiže štvrtok, piatok, sobota, Tescu v Bánovciach nad Bebravou. Naše zariadenie je veľmi vďačné za takúto pomoc, pretože je to prínosom nielen materiálnym, finančným ale aj morálnym. Uvedomujeme si, že pracovať pre Stredisko Evanjelickej Diakonie Domov dôchodcov a Domov sociálnych služieb v Kšinnej je pre nás výsadou a veríme, že pre mnohé z nás aj poslaním.

Tak ako sa píše v Božom slove: Kto vďaku obetuje, ten ma ctí, tomu, kto správnou cestou kráča, ukážem Božiu pomoc. Práve tú spomínanú Božiu pomoc zažívame každý deň .

Chcem Vás preto poprosiť o vašu ochotu, láskavosť a vaše zapojenie sa do zbierky pre náš domov.

Personál nášho domova bude počas celej zbierky prítomný v Tescu. Označené pracovníčky budú hneď pri vstupe rozdávať letáky, ostatné budú za stolom pri lekárni zapisovať a preberať Vami zakúpený tovar. Je aj možnosť odovzdať milodar namiesto nákupu. Potom určený pracovník nakúpi potrebné produkty pre klientov.

Zbierka bude prebiehať od 9.00 do 17.00 hod.

Zakúpený tovar - nemusia to byť len potraviny, ale aj čistiace prostriedky, dezinfekčné, vrecia na odpad, prach na pranie, toaletný papier, aviváž, jar, domestos, savo a podobne, sa vkladá za pokladničnou zónou.

Každý deň vo večerných hodinách sa tovar odváži, odvezie a vyčísli hodnota tovaru. Je to dôležité, pretože Tesco k vyzbieranej sume pripíše 20% z hodnoty všetkých vyzbieraných produktov.

V tomto roku je na druhej strane letáčiku dostupný kupón v hodnote 1,50 EUR: Zákazník môže prispieť neskenovaním EAN kódu počas platby za nákup priamo na pokladni. Kupóny sú opakovateľne použiteľné. Z vyzbieraných financií sa zakúpia potraviny podľa požiadaviek nášho zariadenia.

V týchto dňoch sa otvára nová predajňa Tesco v nákupnom centre Max v Trenčíne. Pri slávnostnom otvorení dňa 23.11.2023 nám z každého predaja venujú 1 EUR na debarierizáciu, čiže na výstavbu výťahu pre naše zariadenie.

Nech Vás Boh žehná!

S úctou Marta Hrubá, riaditeľka SED – DD a DSS Kšinná.

Zber elektoodpadu v obci

OU oznamuje občanom, že bude v obci vykonaný zber elektroodpadu. Žiadame občanov aby tento doniesli na dvor obecného úradu najneskôr do 24.11.2023.
Elektroodpad musí byť kompletný aj s motormi a ostatným príslušenstvom. V prípade potreby a problému s dovozom je možné požiadať OU o jeho zber z domu.

Výzva ZSE na odstránenie a okliesnenie stromov a iných porastov

Spoločnosť Západoslovenská distribučná, a.s., v súlade s ustanovením § 11 ods. 1 písm. b) a ods. 3 zákona č. 251 /2012 Z.z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (zákon o energetike) vyzýva vlastníkov, nájomcov a správcov nehnuteľností na odstránenie a okliesnenie stromov a iných porastov, ktoré ohrozujú bezpečnosť alebo spoľahlivosť prevádzky energetických zariadení distribučnej sústavy, a ktoré sa nachádzajú na ich nehnuteľnostiach najneskôr do 31.1.2024.

Ak v uvedenej lehote nedôjde k odstráneniu alebo okliesneniu stromov a iných porastov vlastníkom, vykoná tieto úkony spoločnosť Západoslovenská distribučná, a.s. a za týmto účelom v súlade s§ 11 zákona o energetike vstúpi na dotknuté pozemky.

 

Viac info v PDF dokumente na stiahnutie

OZNAM - zmena miesta prevádzkovania zdravotníckeho zariadenia

Trenčiansky samosprávny kraj so sídlom v Trenčíne ako vecne príslušný správny orgán podľa § 11 ods. 2 písm. a) v spojení s § 17 zákona č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a v súlade s § 46 a § 47 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov v konaní o vydanie povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia rozhodol rozhodnutím č. TSK/2023/09285-3 zo dňa 24. októbra 2023 žiadosti účastníka konania – spoločnosti BONUMED s. r. o., Dežerice, IČO: 51 855 232, zastúpenej štatutárnym orgánom – konateľkou MUDr. Bc. Gabrielou Mikulášovou vo veci zmeny povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia sa podľa § 17 v spojení s § 12 a § 13 zákona o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti vyhovuje a žiadateľovi sa podľa § 7 ods. 2 písm. a) zákona o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti povoľuje prevádzkovať zdravotnícke zariadenie ambulantnej zdravotnej starostlivosti

 

VŠEOBECNÁ AMBULANCIA PRE DOSPELÝCH

Miesto prevádzkovania zdravotníckeho zariadenia je:

Textilná 2600/4A, 957 01 Bánovce nad Bebravou

Odborný zástupca zodpovedný za poskytovanie zdravotnej starostlivosti je:

MUDr. Bc. Gabriela Mikulášová

 

Prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia
na základe rozhodnutia

Trenčianskeho samosprávneho kraja
začína dňom 1. decembra 2023.

 

Obec Uhrovec, zastúpená starostkou obce Ing. Zuzanou Máčekovou, na základe dohody s MUDr. Bc. Gabrielou Mikulášovou, konateľkou spoločnosti BONUMED s. r. o., Dežerice, poskytovateľom zdravotníckej ambulantnej starostlivosti informuje o zmene miesta prevádzkovania zdravotníckeho zariadenia v obci Uhrovec. Odporúča v prípade ďalších otázok súvisiacich so zmenou miesta komunikovať priamo s poskytovateľom zdravotnej starostlivosti.

V súčasnej dobe väčšina obcí už nemá vo svojom katastrálnom území ani pediatrov, zubných lekárov, či všeobecných lekárov, ktorí by poskytovali zdravotnú starostlivosť. V mnohých mestách chýbajú aj odborní špecializovaní lekári. V nemocniciach dochádza postupne k redukcii poskytovanej zdravotnej starostlivosti a odchodu odborných lekárov do väčších nemocníc. Niektoré obce nemajú vybudované ani priestory pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti. Naša obec takéto priestory má a zabezpečila aj ich obnovu, preto nás mrzí, že pani doktorka mení miesto prevádzkovania zdravotného zariadenia a z našej obce po 5 rokoch odchádza do Bánoviec nad Bebravou. MUDr. Bc. Gabriela Mikulášová nám na osobnom stretnutí oznámila, že o zmene miesta prevádzkovania zdravotníckeho zariadenia do okresného mesta Bánovce nad Bebravou uvažovala už dlhšie, aj v dôsledku poskytovania zdravotnej starostlivosti pre pacientov z iných obcí okresu, ktorým je výhodnejšie dochádzať do Bánoviec nad Bebravou. Počas poskytovania zdravotnej starostlivosti v priestoroch zdravotného strediska v našej obci sme mali vzájomne korektné vzťahy.

Obec dlhodobo nemenila dohodnuté podmienky nájmu a na svoje náklady zabezpečovala aj rôzne opravy a údržbu prenajatých priestorov, pričom cena za poskytnuté služby nebola premietnutá do úhrad za nájom. Starostovia Združenia obcí Uhrovská dolina poskytli aj finančný príspevok na udržanie a zlepšenie poskytovanej zdravotnej starostlivosti pre obyvateľov v Mikroregióne Uhrovská dolina.

Vzhľadom na súčasnú legislatívu, obmedzené kompetencie miestnej samosprávy a nedostatok všeobecných lekárov bude obnovenie prevádzky zdravotného zariadenia v našej obci zložitý proces. Napriek tomu sa pokúsime v spolupráci s TSK, odborom zdravotníctva a sociálnej pomoci hľadať možnosti využitia existujúcich priestorov zdravotného strediska pre činnosť všeobecného lekára, resp. ďalších odborných lekárov – špecialistov, ktorí by mohli poskytovať svoje zdravotnícke služby aj pre ostatných občanov nášho okresu.

Starostovia obcí, poslanci OZ Mikroregiónu Uhrovská dolina majú záujem spoločne riešiť a udržať poskytovanie zdravotnej starostlivosti v obci Uhrovec.

S úctou

Ing. Zuzana Máčeková

starostka obce Uhrovec

Zdroj: www.uhrovec.sk

Označovanie popolníc na komunálny odpad v obci - 4.11.2023

Nálepky na popolnice sa budú lepiť 4.11.2023. Žiadame občanov, aby mali popolnice vyložené pred domom.

 

Vážení občania,

naša obec zavádza nový spôsob vývozu popolníc. Od novembra (pokiaľ sa nálepky stihnú nalepiť v októbri) bude spoločnosť, ktorá vykonáva vývoz popolníc vysypávať len popolnice, ktoré budú označené nálepkou (vzor nálepky môžete vidieť nižšie).

Jednotlivé čísla nálepiek budú spárované s číslom domu. Príslušný zoznam bude vedený obecným úradom. Pri výmene popolnice dostanete na obecnom úrade nové číslo nálepky (starú popolnicu bude potrebné odovzdať aj s nálepkou).

Každý dom alebo byt ma nárok na vývoz 1ks popolnice v prípade, že v ňom majú nahlásený trvalý/prechodný pobyt 1-4 osoby (chatárom sa vyváža 1ks popolnice). Dom alebo byt, v ktorom má trvalý pobyt 5 a viac osôb ma nárok na vývoz 2ks popolníc (pokiaľ o to požiada). Podľa uvedeného kľúča budú prideľované nálepky na popolnice.

V prípade, že máte dve popolnice ale trvalý/prechodný pobyt v dome alebo v byte majú nahlásené maximálne 4 osoby, dostanete nálepku len na 1ks popolnice. Druhú popolnicu bez nálepky Vám spoločnosť realizujúca vývoz odpadu nevysype!

Veríme, že uvedeným opatrením sa nám podarí znížiť množstvo odpadu, ktoré produkujú naši občania.

Obec Žitná-Radiša 

Vzor nálepky:

Popolnice - vzor nálepky

Vyhľadávanie na zitna-radisa.sk

Odvoz odpadu v aplikácii

Tu nájdete prehľadne vyobrazenie odvozu odpadov v našej obci:

www.odvoz-odpadu.eu
(Žitná-Radiša)

Je možnosť si nainštalovať aj aplikáciu do mobilného zariadenia, ktorá vás upozorní.

www.odvoz-odpadu.eu/

SMS rozhlas v obci

Obecný úrad

Základné info

Adresa:

Obec Žitná-Radiša
Obecný úrad č. 105
956 41 Uhrovec

Tel.:

+421 (0)38 7694421

E-mail.:

info(zavináč)zitna-radisa.sk

Starosta:

Ing. Rudolf Botka

Úradné hodiny

Po-Pia: 7:00-15:30

Kto je online

Práve tu je 144 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Uložiť
Nastavenie použitia cookies
Používame cookies, aby sme vám zaistili čo najlepší zážitok z našej webovej stránky. Ak odmietnete používanie cookies, táto webová stránka nemusí fungovať podľa očakávania.
Povoliť všetky
Odmietnuť všetky
Čítať ďalej
Analytické cookies
slúžia na analýzu správania návštevníka na webovej stránke a následne na zlepšovanie jej funkčnosti a vzhľadu. Využívame služby externého poskytovateľa Google Analytics od spoločnosti Google
Google Analytics
Akceptovať
Zamietnuť