Skočiť na hlavné menu | Skočiť na ľavú časť stránky | Skočiť na obsah | Skočiť na pätičku

Vitajte na stránke obce Žitná-Radiša


Preventívne opatrenie v súvislosti so šíriacim sa koronavírusom

V súlade s Uznesením krízového štábu obce Uhrovec zo dňa 9. marca 2020 a Príkazu starostky obce Uhrovec č. 2/2020 k preventívnym opatreniam v súvislosti so šíriacim sa koronavírusom,

bude prerušený vyučovací proces v Základnej škole s materskou školou, SNP 5, Uhrovec v období od 11. 03. 2020 (streda) do 17. 03. 2020 (pondelok) vrátane. Rušia sa všetky výlety, exkurzie a výcviky.

Prebiehajúci plavecký  výcvik pre triedy 2. A, 3. A a 5. A je od zajtra taktiež zrušený (žiaci sa  budú dňa 10. 03. 2020 vyučovať podľa platného rozvrhu hodín).

Riaditeľ školy zároveň odporúča všetkým žiakom ZŠ a deťom z MŠ, aby počas tejto doby nenavštevovali verejné a hromadné podujatia (kiná, divadlá, športoviská, nákupné centrá, a pod.).

O ďalšom vývoji situácie Vás budeme včas informovať.

 

PaedDr. Roman Ševčík

Riaditeľ školy

Základná škola s materskou školou Uhrovec
SNP 5, 956 41 Uhrovec

Úrad práce - opatrenia

Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Partizánske  prijíma v termíne od 11.3.2020 do odvolania opatrenia, cieľom ktorých je predísť šíreniu infekčných ochorení.

V záujme zníženia rizika prenosu infekčného ochorenia koronavírusom COVID  - 19   žiadame klientov Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny Partizánske, aby dôkladne zvážili osobnú návštevu úradu a na komunikáciu využívali email, telefonický kontakt a poštové služby.

Ak sa klient rozhodne doručiť písomné doklady osobne, úrad ich preberie v priestoroch podateľne vo  vchode do úradu.

Postupy v oblasti služieb zamestnanosti :

  • úrad oznámi klientom a zamestnávateľom, ktorí majú určený kontakt na úrade v čase krízového režimu, že sa všetky termíny na úradoch práce odkladajú
  • za osobné podanie žiadosti o zaradenie do evidencie uchádzačov o zamestnanie bude úrad považovať žiadosť zaslanú e-mailom alebo poštou v lehote do 7 dní odo dňa skončenia rozhodujúcich skutočností napr. skončenia zamestnania, v prípade neskoršieho zaslania bude uchádzač zaradený dňom zaslania žiadosti
  • nedostavenie sa na kontakt v stanovenom termíne počas trvania krízovej situácie sa nepovažuje za porušenie povinností; ďalší termín pre uchádzača úrad určí písomne, a to listom, alebo e-mailom
  • nepredloženie dohody o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru počas trvania krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností
  • nepredloženie rozhodných dokladov pre vedenie v evidencii vrátane dokladu o dočasnej práceneschopnosti a o ošetrovaní člena rodiny sa počas trvania krízovej situácie nebude považovať za porušenie povinností
  • úrad ruší všetky pripravované výberové konania
  • úrad ruší všetky plánované stretnutia so zamestnávateľmi, osobné návštevy u zamestnávateľov, burzy práce a výberové konania
  • úrad ruší všetky informačno-poradenské služby aktivity pre uchádzačov
  • úrad ruší všetky aktivity zamerané na zvyšovanie zamestnateľnosti pre uchádzačov, t. j. prerušuje sa realizácia všetkých národných projektov, pri ktorých dochádza ku kontaktu s väčším počtom osôb, a všetci zapojení uchádzači o zamestnanie budú o pozastavení informovaní
  • úrad ruší vykonávanie aktivačných činností

V oblasti pomoci v hmotnej núdzi, náhradného výživného, štátnych sociálnych dávok, peňažných príspevkov na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia, preukazu a parkovacieho preukazu počas krízovej situácie:

  • úrad akceptuje žiadosti posielané poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom a e-mailom
  • ak klient donesie žiadosť osobne, bude prebraná v priestoroch podateľne pri vchode úradu
  • skutočnosti, rozhodujúce na trvanie nároku na dávky, príspevky, preukaz a parkovací preukaz môže klienti úradu oznamovať poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom alebo telefonicky. Zamestnanec úradu o telefonickom oznámení urobí záznam
  • ak klient donesie dokument osobne, bude prebraný v priestoroch podateľne úradu pri vchode do úradu
  • doklady o výdavkoch na prepravu, výkazy o počte hodín vykonanej osobnej asistencie a potvrdenia o vyplatených odmenách môže klient oznamovať úradu poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom, prípadne osobne na recepcii úradu
  • ak klient počas obdobia krízovej situácie nevyhovie výzve úradu v určenej lehote, na uvedenú povinnosť sa prihliada ako na splnenú, ak výzve vyhovie do 8 pracovných dní od skončenia krízového režimu
  • na povinnosti klienta, vyplývajúce z poskytnutého jednorazového peňažného príspevku na kompenzáciu, musí úrad prihliadať osobitne
  • preukaz a parkovací preukaz na žiadosť klienta úrad vydá
  • sociálnu posudkovú činnosť bude úrad vykonávať prioritne telefonicky len v odôvodnených prípadoch za prítomnosti posudzovanej osoby prípadne v jej domácnosti
  • lekársku posudkovú činnosť treba vykonávať za prítomnosti posudzovanej osoby, len ak na osobnom stretnutí napriek krízovej situácii klient naďalej trvá
  • podmienka výkonu činností ako aj aktivačnej činnosti podľa osobitného predpisu sa bude považovať za splnenú, aj keď sa počas krízovej situácie nebude vykonávať.
  • prijať žiadosť na resocializačný príspevok od klienta je možné v priestoroch podateľne úradu a v prípade potreby telefonicky konzultovať so sociálnym kurátorom, ak sa obdobie ôsmich pracovných dní po prepustení prekrýva s vyhlásenou krízovou situáciou, za podmienku splnenia uchádzania sa o pomoc orgánu SPODaSK možno považovať 8 pracovných dní mimo vyhlásenej krízovej situácie,  počas krízovej situácie sa resocializačný príspevok vypláca – vzhľadom na jeho účel (vybavenie osobných dokladov a zabezpečenie nevyhnutných vecí osobnej potreby).

UPOZORNENIE

V súvislosti s koronavírusom upozorňujeme občanov že pri podozrení je potrebné kontaktovať lekára len telefonicky.

 

Možnosť infolinky:

 

                            číslo:  0800 221 234

                            číslo : 0918 659 580

                            číslo:  0917 222 682

 

alebo mail: novykoronavirus@uvzsr.sk

 

Žiadame občanov o maximálne dodržiavanie hygieny, minimálny pobyt a pohyb v skupinách, obmedzenie kultúrnych a spoločenských podujatí, ako aj schôdzí a v prípade podozrenia toto okamžite nahlásiť na uvedené tel. čísla.

Zdroj: Ministerstvo zdravotníctva SR, krízový štáb SR

Miera triedenia odpadu 2019 a poplatky za komunálne odpady

Mieru triedenia odpadu za rok 2019 v našej obci bola 25,49%.

Za rok 2020 budeme platiť za komunálne odpady 22 €.

Bližšie informácie nájdete v dokumentoch:

Články o DHZ boli presunuté na jedno miesto

Články o DHZ do roku 2020 boli presunuté na jedno miesto do kategórie, pre väčšiu prehľadnosť :

Nové články budú zobrazované tu na Úvodnej stránke a na konci roka presunuté do archívu.

Verím, že zmena prinesie väčšiu prehľadnosť. Pre rýchly prístup z hociktorej podstránky môžete využiť aj odkaz Archív článkov o DHZ , ktorý je umiestnený v pravom stĺpci webovej stránky pod hlavičkou Vyberáme z našej stránky.
Presmerovaní budete v ľavom hlavnom menu stránky do Organizácie v obci / Dobrovoľný hasičský zbor / Archív článkov o DHZ

Novoročný príhovor starostu obce Žitná-Radiša v roku 2020 (video)

Vyhľadávanie na zitna-radisa.sk

SMS rozhlas v obci

Obecný úrad

Základné info

Adresa:

Obec Žitná-Radiša
Obecný úrad č. 105
956 41 Uhrovec

Tel.:

+421 (0)38 7694421

E-mail.:

info(zavináč)zitna-radisa.sk

Starosta:

Ing. Rudolf Botka

Úradné hodiny

Po-Pia: 7:00-15:30

Kto je online

Práve tu je 230 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Uložiť
Nastavenie použitia cookies
Používame cookies, aby sme vám zaistili čo najlepší zážitok z našej webovej stránky. Ak odmietnete používanie cookies, táto webová stránka nemusí fungovať podľa očakávania.
Povoliť všetky
Odmietnuť všetky
Čítať ďalej
Analytické cookies
slúžia na analýzu správania návštevníka na webovej stránke a následne na zlepšovanie jej funkčnosti a vzhľadu. Využívame služby externého poskytovateľa Google Analytics od spoločnosti Google
Google Analytics
Akceptovať
Zamietnuť