Skočiť na hlavné menu | Skočiť na ľavú časť stránky | Skočiť na obsah | Skočiť na pätičku

Vitajte na stránke obce Žitná-Radiša


UPOZORNENIE

Na základe rozhodnutia Úradu verejného zdravotníctva SR, vlády SR,  a krízového štábu obce Žitná-Radiša Vám oznamujeme, že z dôvodu ohrozenia verejného zdravia šírením prenosného ochorenia – koronavírusu sa s platnosťou od 10.3.2020 až do odvolania rušia všetky hromadné podujatia športovej, kultúrnej, spoločenskej, či inej povahy v obci Žitná-Radiša. Kultúrny dom v obci bude uzatvorený.

 

Taktiež na základe rozhodnutia predsedníctva Evanjelickej cirkvi, Konferencie biskupov Slovenska a odporučenia vlády SR sa služby Božie a ani žiadne iné bohoslužobné stretnutia nebudú konať počnúc dnešným dňom najmenej dva týždne, teda ani 15. s 22. marca

 

Upozorňujeme občanov, že budú obmedzené úradné hodiny obecného úradu a žiadame občanov, aby v prípade možnosti využívali kontakt s obecným úradom iba telefonicky alebo elektronicky.

 

Všetky osoby, ktoré sa v posledných dňoch zdržiavali v zahraničí, alebo majú príznaky vírusu , musia oznámiť túto skutočnosť telefonicky alebo elektronicky svojmu poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti.

 

Zároveň žiadame všetkých občanov o prísne  dodržiavanie bezpečnostných a hygienických opatrení, ak aj obmedzenia pohybu a pobytu v skupinách.

Preventívne opatrenie v súvislosti so šíriacim sa koronavírusom

V súlade s Uznesením krízového štábu obce Uhrovec zo dňa 9. marca 2020 a Príkazu starostky obce Uhrovec č. 2/2020 k preventívnym opatreniam v súvislosti so šíriacim sa koronavírusom,

bude prerušený vyučovací proces v Základnej škole s materskou školou, SNP 5, Uhrovec v období od 11. 03. 2020 (streda) do 17. 03. 2020 (pondelok) vrátane. Rušia sa všetky výlety, exkurzie a výcviky.

Prebiehajúci plavecký  výcvik pre triedy 2. A, 3. A a 5. A je od zajtra taktiež zrušený (žiaci sa  budú dňa 10. 03. 2020 vyučovať podľa platného rozvrhu hodín).

Riaditeľ školy zároveň odporúča všetkým žiakom ZŠ a deťom z MŠ, aby počas tejto doby nenavštevovali verejné a hromadné podujatia (kiná, divadlá, športoviská, nákupné centrá, a pod.).

O ďalšom vývoji situácie Vás budeme včas informovať.

 

PaedDr. Roman Ševčík

Riaditeľ školy

Základná škola s materskou školou Uhrovec
SNP 5, 956 41 Uhrovec

Úrad práce - opatrenia

Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Partizánske  prijíma v termíne od 11.3.2020 do odvolania opatrenia, cieľom ktorých je predísť šíreniu infekčných ochorení.

V záujme zníženia rizika prenosu infekčného ochorenia koronavírusom COVID  - 19   žiadame klientov Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny Partizánske, aby dôkladne zvážili osobnú návštevu úradu a na komunikáciu využívali email, telefonický kontakt a poštové služby.

Ak sa klient rozhodne doručiť písomné doklady osobne, úrad ich preberie v priestoroch podateľne vo  vchode do úradu.

Postupy v oblasti služieb zamestnanosti :

  • úrad oznámi klientom a zamestnávateľom, ktorí majú určený kontakt na úrade v čase krízového režimu, že sa všetky termíny na úradoch práce odkladajú
  • za osobné podanie žiadosti o zaradenie do evidencie uchádzačov o zamestnanie bude úrad považovať žiadosť zaslanú e-mailom alebo poštou v lehote do 7 dní odo dňa skončenia rozhodujúcich skutočností napr. skončenia zamestnania, v prípade neskoršieho zaslania bude uchádzač zaradený dňom zaslania žiadosti
  • nedostavenie sa na kontakt v stanovenom termíne počas trvania krízovej situácie sa nepovažuje za porušenie povinností; ďalší termín pre uchádzača úrad určí písomne, a to listom, alebo e-mailom
  • nepredloženie dohody o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru počas trvania krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností
  • nepredloženie rozhodných dokladov pre vedenie v evidencii vrátane dokladu o dočasnej práceneschopnosti a o ošetrovaní člena rodiny sa počas trvania krízovej situácie nebude považovať za porušenie povinností
  • úrad ruší všetky pripravované výberové konania
  • úrad ruší všetky plánované stretnutia so zamestnávateľmi, osobné návštevy u zamestnávateľov, burzy práce a výberové konania
  • úrad ruší všetky informačno-poradenské služby aktivity pre uchádzačov
  • úrad ruší všetky aktivity zamerané na zvyšovanie zamestnateľnosti pre uchádzačov, t. j. prerušuje sa realizácia všetkých národných projektov, pri ktorých dochádza ku kontaktu s väčším počtom osôb, a všetci zapojení uchádzači o zamestnanie budú o pozastavení informovaní
  • úrad ruší vykonávanie aktivačných činností

V oblasti pomoci v hmotnej núdzi, náhradného výživného, štátnych sociálnych dávok, peňažných príspevkov na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia, preukazu a parkovacieho preukazu počas krízovej situácie:

  • úrad akceptuje žiadosti posielané poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom a e-mailom
  • ak klient donesie žiadosť osobne, bude prebraná v priestoroch podateľne pri vchode úradu
  • skutočnosti, rozhodujúce na trvanie nároku na dávky, príspevky, preukaz a parkovací preukaz môže klienti úradu oznamovať poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom alebo telefonicky. Zamestnanec úradu o telefonickom oznámení urobí záznam
  • ak klient donesie dokument osobne, bude prebraný v priestoroch podateľne úradu pri vchode do úradu
  • doklady o výdavkoch na prepravu, výkazy o počte hodín vykonanej osobnej asistencie a potvrdenia o vyplatených odmenách môže klient oznamovať úradu poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom, prípadne osobne na recepcii úradu
  • ak klient počas obdobia krízovej situácie nevyhovie výzve úradu v určenej lehote, na uvedenú povinnosť sa prihliada ako na splnenú, ak výzve vyhovie do 8 pracovných dní od skončenia krízového režimu
  • na povinnosti klienta, vyplývajúce z poskytnutého jednorazového peňažného príspevku na kompenzáciu, musí úrad prihliadať osobitne
  • preukaz a parkovací preukaz na žiadosť klienta úrad vydá
  • sociálnu posudkovú činnosť bude úrad vykonávať prioritne telefonicky len v odôvodnených prípadoch za prítomnosti posudzovanej osoby prípadne v jej domácnosti
  • lekársku posudkovú činnosť treba vykonávať za prítomnosti posudzovanej osoby, len ak na osobnom stretnutí napriek krízovej situácii klient naďalej trvá
  • podmienka výkonu činností ako aj aktivačnej činnosti podľa osobitného predpisu sa bude považovať za splnenú, aj keď sa počas krízovej situácie nebude vykonávať.
  • prijať žiadosť na resocializačný príspevok od klienta je možné v priestoroch podateľne úradu a v prípade potreby telefonicky konzultovať so sociálnym kurátorom, ak sa obdobie ôsmich pracovných dní po prepustení prekrýva s vyhlásenou krízovou situáciou, za podmienku splnenia uchádzania sa o pomoc orgánu SPODaSK možno považovať 8 pracovných dní mimo vyhlásenej krízovej situácie,  počas krízovej situácie sa resocializačný príspevok vypláca – vzhľadom na jeho účel (vybavenie osobných dokladov a zabezpečenie nevyhnutných vecí osobnej potreby).

UPOZORNENIE

V súvislosti s koronavírusom upozorňujeme občanov že pri podozrení je potrebné kontaktovať lekára len telefonicky.

 

Možnosť infolinky:

 

                            číslo:  0800 221 234

                            číslo : 0918 659 580

                            číslo:  0917 222 682

 

alebo mail: novykoronavirus@uvzsr.sk

 

Žiadame občanov o maximálne dodržiavanie hygieny, minimálny pobyt a pohyb v skupinách, obmedzenie kultúrnych a spoločenských podujatí, ako aj schôdzí a v prípade podozrenia toto okamžite nahlásiť na uvedené tel. čísla.

Zdroj: Ministerstvo zdravotníctva SR, krízový štáb SR

Miera triedenia odpadu 2019 a poplatky za komunálne odpady

Mieru triedenia odpadu za rok 2019 v našej obci bola 25,49%.

Za rok 2020 budeme platiť za komunálne odpady 22 €.

Bližšie informácie nájdete v dokumentoch:

Voľby do Národnej rady SR 2020 - výsledky

Voľby sa uskutočnili 29.2.2020

Výsledky za obec Žitná - Radiša

Počet zapísaných voličov: 378

Počet zúčastnených voličov: 271

Počet návratných obálok z cudziny: 2

Účasť voličov: 71,69 %

Počet platných hlasov spolu: 270

 

Platné hlasy odovzdané pre politické subjekty v Žitnej-Radiši:

SMER - sociálna demokracia: 76

OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti (OĽANO), NOVA, Kresťanská únia (KÚ), ZMENA ZDOLA: 60

SME RODINA: 33

Koalícia Progresívne Slovensko a SPOLU - občianska demokracia: 26

Kotlebovci - Ľudová strana Naše Slovensko: 19

DOBRÁ VOĽBA: 16

ZA ĽUDÍ: 11

Sloboda a Solidarita: 9

Slovenská národná strana: 4

VLASŤ: 4

MOST-HÍD: 3

Socialisti.sk: 3

Kresťanskodemokratické hnutie: 2

Práca slovenského národa: 2

MÁME TOHO DOSŤ !: 1

STAROSTOVIA A NEZÁVISLÍ KANDIDÁTI: 1

 

Súhrnné výsledky hlasovania za SR

Počet voličov zapísaných v zoznamoch voličov: 4 432 419

Počet voličov, ktorí sa zúčastnili na hlasovaní: 2 916 840 

Účasť voličov: 65,8 %

Počet platných hlasov spolu: 2 881 511

 

Podiel platných hlasov

OĽANO: 25,02%

SMER-SD: 18,29%

SME RODINA: 8,24%

ĽSNS: 7,97%

Koalícia PS a SPOLU: 6,96% -  Nebola dosiahnutá hranica zvoliteľnosti pre koalíciu - PS/SPOLU 7%

SaS: 6,22%

ZA ĽUDÍ: 5,77%

 

Vyhľadávanie na zitna-radisa.sk

Obecný úrad

Kontakt na obecný úrad v Žitnej-Radiši

Základné info

Adresa:

Obec Žitná-Radiša
Obecný úrad č. 105
956 41 Uhrovec

Tel.:

+421 (0)38 7694421

E-mail.:

info(zavináč)zitna-radisa.sk

Starosta:

Ing. Rudolf Botka

Úradné hodiny

Po-Pia: 7:00-15:30

Kto je online

Práve tu je 259 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Používaním stránok prevádzkovateľa Obec Žitná-Radiša súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.